امام صاوى مالكى از علماى بزرگ اهل سنت متوفاى 1241هـ و صاحب حاشیه معروف بر تفسیر جلالین در تفسیر آیه 7 سوره فاطر:الَّذِینَ كَفَرُواْ لهَمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لهُم مَّغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ كَبِیر.
كسانى كه راه كفر پیش گرفتند، براى آنان عذابى سخت است و كسانى كه ایمان آوردند و كارهاى شایسته انجام دادند، آمرزش و پاداش بزرگ از آن آنهاست!
مى‌گوید:




وقیل
هذه الآیة نزلت فی الخوارج الذین یحرفون تأویل الكتاب والسنة ویستحلون بذلك دماء المسلمین وأموالهم كما هو مشاهد الآن فی نظائرهم وهم فرقة بأرض الحجاز یقال لهم الوهابیة یحسبون أنهم على شیء ألا إنهم هم الكاذبون, استحوذ علیهم الشیطان فأنساهم ذكر الله أولئك حزب الشیطان ألا إن حزب الشیطان هم الخاسرون, نسأل الله أن یقطع دابرهم.
گفته شده است که این آیه در مورد خوارج نازل شده است که معانی عبارات کتاب و سنت را تحریف می کنند و به این وسیله خون و مال مسلمانان را حلال می شمرند . چیزی که هم اکنون نیز در گروه هایى شبیه ایشان دیده می شود که ایشان گروهی در زمین حجاز هستند که به ایشان وهابیت گفته می شود و گمان می کنند که بر راه راست هستند اما ایشان دروغگویانند .
شیطان بر ایشان غالب شده و ایشان را از یاد خدا باز داشته است !!! آگاه باشید که لشگر شیطان زیان کارانند .
از خداوند می خواهیم که نسل ایشان را منقطع کند !!!


الصاوی المصری المالكی ، أحمد بن محمد الخلوتی (متوفاى1241هـ)، حاشیة الصاوی على تفسیر الجلالین ص 78، دار إحیاء التراث العربی.

اما متأسفانه وهابى‌ها در چاپ دار الكتب العلمیة ، بیروت ، با تحقیق محمد عبد السلام شاهین ، این مطلب را حذف و آن را این گونه تحریف كرده‌اند :



وقیل : هذه الآیة نزلت فی الخوارج الذین یحرفون تأویل الكتاب والسنة، ویستحلون بذلك دماء المسلمین واموالهم، استحوذ علیهم الشیطان، فأنساهم ذكر الله، اولئك حزب الشیطان، ألا إن حزب الشیطان هم الخاسرون، نسأل الله الكریم أن یقطع دابرهم .

گفته شده است که این آیه در مورد خوارج نازل شده است که معانی عبارات کتاب و سنت را تحریف می کنند و به این وسیله خون و مال مسلمانان را حلال می شمرند . شیطان بر ایشان غالب شده و ایشان را از یاد خدا باز داشته است !!! آگاه باشید که لشگر شیطان زیان کارانند .
از خداوند می خواهیم که نسل ایشان را منقطع کند !!!



همان ، ص77 ، چاب دار الكتب العلمیه بیروت .